fredag 9 december 2011

Hjälte sökes

Det har blåst till och från mest hela tiden, känns det som. I den senaste stormen lossnade halva taket som sitter över skorstenen och nu står det och slår för varenda vindpust så det ekar över nejden. Framförallt ekar det inåt huset och rakt under skorstenen sover min son. Försöker sova.

Av alla hopplösa saker som kräver åtgärd så är detta det värsta. Dels för att jag inte äger någon stege, dels för att även om jag hade ägt en stege så hade jag inte vågat mig upp. Inte ens utan glasögon. Det lilla jag ser nedåt innebär ändå att jag ser hur oerhört långt upp jag befinner mig, och då blir jag genast rädd och vill hålla i mig med allt jag har. Vilket är opraktiskt om man samtidigt skall försöka sätta fast ett tak över en skorsten.

Jag har nu lagt ut en förhoppningsfull förfrågan på Facebook. Kanske finns det stegförsedda hjältar som inget hellre vill än att klättra upp och knipsa fast det flaxande taket?

*hoppas, hoppas, hoppas*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar