torsdag 12 januari 2012

Miljövänlig

Igår skulle jag till Stockholm på styrelsemöte. Jag tycker om att känna mig god och rättfärdig och bestämde mig därför att det var tåg som gällde, dit och hem. Sagt och gjort, jag bad resebeställaren på jobbet att sno ihop en liten snabbutflykt till mig över dagen med förutsättningarna att mötet i centrala stan skulle börja klockan 10 och då förväntades jag vara på plats. Där skulle jag sitta till klockan 14, sedan var jag entledigad.

Resan bokades och jag tittade inte så noga på tiderna, jag förstod att jag skulle upp på morgonen någon gång och hem på eftermiddagen någon gång, och det räckte. Jag är inte känd för att vara petig.

I förrgår kväll tittade jag på biljetterna. Håret reste sig.

I bekräftelsen stod att jag skulle bli upphämtad av taxi strax före halv fem på morgonen, tåget skulle gå lite över fem samma morgon och jag skulle vara framme tio minuter för mötets start. Det sista lät bra, det första lät förfärligt.

Tåget hem skulle avgå strax efter klockan 14, det lät helt ok, men tittade man längre ned kunde man räkna ut att jag inte skulle landa i bostaden igen förrän fram emot klockan 20. Det kändes värre.

Sammantaget reste jag genom landet i mer än 10 timmar för fyra timmars möte. Jag missade min skönhetssömn och idag har jag haft huvudvärk hela dagen pga gårdagens miljövänliga uppoffring. Sista timmen på kontoret kunde jag bara jobba om jag blundade med vänster öga. Sådant kan lätt missförstås märkte jag, en invit senare.

Nästa gång flyger jag. Jag har varit miljövänlig för hela 2012 redan. Men det kan hända att jag blundar med vänster öga fler gånger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar