måndag 6 juni 2011

Dagens visdomsord

Dagens visdomsord: Köp inte ett soffbord utan att ha provsuttit det först.

Förklaring: Nästa gång jag skall köpa ett soffbord skall jag provsitta det genom att sitta i en soffa och lägga upp benen på bordet. Gör det ont efter en minut på en linje tvärs över båda underbenen skall jag inte köpa bordet. Gör det inte ont, varken efter en minut eller säg 15 minuter, slår jag till.

Jag är trött på att ha tvärgående blåmärken på mina underbens baksidor. Är inte klädsamt. Särskilt inte om de skiftar i färger mellan blålila, grönt och gult. Oerhört svårmatchat både vad gäller klänning och skor.

Ja, det var bara det, den här gången.

2 kommentarer:

  1. Snarlik regel gäller en god soffa.
    På en sådan ska armstödets höjd vara mer eller mindre lika med avståndet från axels yttersta punkt till huvdets sida i öronhöjd. Detta gäller om man då och då använder soffan som sov-/viloplats, i annat fall förstår jag faktiskt inte varför man ska ha en soffa.

    SvaraRadera
  2. Vad använder man den annars till? :-)

    Möjligen att man planterar gäster i den understundom, det kan tänkas.

    SvaraRadera