onsdag 15 juni 2011

Tomatgéle

Bilden jag refererade till i förra blogginlägget är inte den ni ser till höger. Man skall vara glad så mycket man kan och orkar i livet och jag kände att jag skulle kunna vara lite gladare i mitt om jag slapp se fotot varje gång jag kikar in på min blogg.

Däremot är kläderna desamma och jag är densamma. Men jag ser inte ut som en tunna, och det känns viktigt. Särskilt idag med tanke på att jag precis varit på restaurang och ätit tre rätter samt en grön tomatgéle som aperetif.

Och just grön tomatgéle känner jag att jag nog kan leva utan. Aptit har jag ändå. Tråkigt nog.

4 kommentarer:

  1. Jag för min del undrar varför du, i din gröna dress, står på en balkong i färd med att montera ihop ett metspö?
    Vad agnar du med? Folköl?

    SvaraRadera
  2. Ha, du tror Rapunzel står på balkongen och försöker locka till sig endera raketforskare/hjärnkirurg (med blended whiskey) eller fotbollshuligan (med dansk bajer)?

    Ack nej, huru fel har ni inte. Jag tror de kommer farandes i en Porsche slash med 150-bussen endera dagen och tills dess sitter jag lugnt och väntar. Och äter choklad.

    Nej, det du ser är säkerhetschefen i arbete, på hemligt tillika farligt uppdrag. Jag oskadliggör helt enkelt misstänkt bomb som ligger på taket utanför bild. För detta uppdrag har jag tvingat in två medhjälpare. En som tar bilden (det hade jag inte bett om), en som står på marken nedanför och stoppar fotgängare så att de inte skall få bomben i huvudet.

    Allt gick bra.

    SvaraRadera
  3. Torsdagsgalej med kollegor gör att bilen fick vila, tar 150-bussen hem.

    SvaraRadera
  4. Ok, jag sätter mig ned och äter choklad. :-)

    SvaraRadera